Sistemul de management

 

Sistemul de masurare si management al performantei bazat pe Balanced Scorecard este folosit si adoptat in intreaga lume de organizatii de toate tipurile: guvernamentale, non-profit sau organizatii din domeniul afacerilor.

 

Cu toate acestea, intrucat nu exista un corp comun de cunostinte cu privire la modul de utilizare si implementare a unui sistem de management al performantei bazat pe Balanced Scorecard, diferite organizatii folosesc abordari variate in acest context.

 

Exista firme de consultanta care ofera servicii de consiliere, asistand organizatiile in implementarea  sistemului de management al performantei bazat pe Balanced Scorecard. Nivelul de branding al acestor servicii variaza, unele fiind marci inregistrate, in timp ce altele nu.

 

Sistemul Integrat de Management al Performantei bazat pe Balanced Scorecard – eab group, Australia

Desi nu este promovat drept o marca ca atare, abordarea companiei eab group in implementarea sistemului de management al performantei bazat pe Balanced Scorecard implica o perspectiva completa si integrata de management al performantei la toate nivelurile organizationale. Pilonii principali ai sistemului sunt reprezentati de patru componente cheie – Starea Dorita de Evolutie, Harta Strategiei, Scorecard-ul de Performanta si Portofoliul de Initiative. Exista o serie de componente secundare ale sistemului, care le sprijina pe cele principale, cum ar fi catalogul cu KPIs documentati, catalogul initiativelor documentate, dashboard-uri la nivel operational si rapoarte de performanta. Crearea unor conexiuni intre toate acestea se realizeaza printr-un set de procese ce fac sistemul functional si relevant.

 

A 3-a Generatie Balanced Scorecard – 2GC Active Management, Marea Britanie

2GC Active Management (o firma de consultanta din Marea Britanie) si-a dezvoltat propria abordare in implementarea sistemului de management al performantei bazat pe Balanced Scorecard, cu denumirea de „A 3-a Generatie Balanced Scorecard”. Cateva dintre componentele sale sunt elemente precum Destinatia Organizationala si Harta Strategiei cu legaturi de tip cauza-efect.

 

Unele din cele mai populare sisteme de management bazate pe Balanced Scorecard sunt solutiile comerciale cu marca inregistrata, promovate de companiile de consultanta care le-au dezvoltat.

 

"Noua Pasi Spre Succes" – Institutul Balanced Scorecard, SUA

Metodologia "Noua Pasi Spre Succes" (Nine Steps To Success) reprezinta o abordare sistematica pentru dezvoltarea si implementarea sistemului de management strategic bazat pe Balanced Scorecard. Implementarea sistemului implica transformarea scorecard-ului intr-un adevarat sistem managerial, precum si punerea in aplicare si sustinerea noului sistem prin parcurgerea urmatoarelor trei etape de implementare majore: automatizarea, translatarea la nivelurile inferioare si evaluarea (Rohm & Halbacj, 2006).

 

Modelul "Execution Premium" (XPP) – Palladium, SUA

Lucrarea "Mastering the Management System", scrisa de Kaplan si Norton si publicata in numarul din Decembrie 2008 al revistei Harvard Business Review are ca tema predilecta conceptul de aliniere a strategiei la executie. In cartea "The Expanded Premium" publicata in anul 2009, autorii au extins cercetarea in raport cu acest concept si importanta legaturii dintre strategie si executie, considerata drept un punct central al managementului performantei.

 

 

Referinte

Conceptul BSC : Definitie

Catalogul de Produse si Servicii 2013
Software managementul performantei
smartKPIs Premium

Carti de Managementul Performantei